Adományt kaptak az Új Kezdet Háza lakói

essity adomány borito

Szeretnénk kifejezni a hálánkat az Essity felé, hogy több, mint 200 ezer Forint értékű Libresse adományt ajánlottak fel nekünk.

 2020. november 30. 

cikkbe

 

A Corvinus Egyetem hat közgazdász hallgatója - Betti, Flóra, Fruzsi, Niki, Petra, Viki- által indított 'Tegyünk ellene' projekt keretein belül érkezett hozzánk az adomány.

A programban a hallgatótársak együtt indítottak figyelemfelkeltő kampányt a menstruációs szegénység ellen. Ennek része volt, hogy elindították a 'Tegyünk ellene' Instagram oldalt valamint az adományozás megvalósításához megkeresték az Essity-t, a cég egyik márkája a Libresse (a Tena és egyéb márkák mellett).

A hatalmas mértékű Libresse adományt az Essity szállította ki, és bizton állíthatjuk, hogy jó helyre került, több hónapra elegendő terméket jelent az ott tartózkodó nők számára.

Megkérdeztük Orosz Nikolettet az adományt gyűjtő egyetemista csoport egyik tagját, miért az Üdvhadsereg Új Kezdet házára esett a választásuk az adományozási projekt kapcsán.

"Mert a honlapjukat olvasva azt láttuk, hogy tiszta szívből törekednek rá, hogy a lehető legjobb életet biztosítsák az ellátottjaik számára, a lelki jóllétükkel is foglalkoznak, ezt támasztják alá a szolgáltatásaik az átmeneti szállón, éjjeli menedékhelyen és rehabilitációs részlegen, illetve programjaik is (például egyéni és csoportos foglalkozások, hogy hosszú távú pozitív változást érhessenek el az életükben).

Az is fontos szempont volt, hogy fő céljuk segíteni nekik visszailleszkedni a társadalomba, nem csak átmeneti segítséget nyújtva, hanem bátorítani őket, hogy mindig van remény, hogy hosszú távon is fordulat következzen be az életükben és támogatják őket például az álláskeresésben, ügyintézésben és ezekhez kapcsolódóan sok mindenben. Ez utóbbiból következtettünk arra is, hogy sok hölgy van még olyan korban, amikor érinti őket a probléma és sokaknak tudnánk segíteni.

A projekttel az volt az elsődleges célunk, hogy egy jelentős szociális problémára hívjuk fel a figyelmet, amely lehetőséget ad arra, hogy tettekkel is tényleges segítséget tudjunk nyújtani a figyelemfelhívás mellett. Először a hajléktalanság merült fel bennünk, mint szociális probléma, majd ahogy elkezdtünk olvasni a témáról, sok olyan írást találtunk, amely kifejezetten a menstruációs szegénységgel foglalkozott és azzal, hogyan érinti ez a hajléktalan nőket.

Azért választottuk végül ezt az aspektusát a hajléktalanságnak, mert egyrészt úgy gondoltuk, hogy a téma tabu jellege miatt a figyelemfelhívás/tájékoztatás az Instagram-on nagyobb hatást érhet el, mintha olyan területre koncentrálnánk, amire az emberek többsége is gondol adományozáskor, másrészt a tettek szintjén is úgy tűnt, hogy ezen a területen nem csak "látszatmegoldást" tudunk elérni, hanem tényleges mértékű segítséget tudunk nyújtani."

Köszönjük, hogy részesei lehettünk ennek a kezdeményezésnek, és kívánjuk a kezedményezőknek - Betti, Flóra, Fruzsi, Niki, Petra, Viki -, hogy még sok hasonló eredményes programot tudjanak megszervezni ! 

 Galéria :

Forrás: Új Kezdet Háza/Kommunikációs osztály